Friss topikok

  • deak noemi: Kedves blogíró, A Marosvásárhelyi Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem hallgatói vagyunk,... (2010.04.28. 16:08) vége
  • Lőcsei: Jee! Máris nagyon kedvetkaptam , hogy kimenjek!!! A Via ferrata szó és az a kép egyszerűen lázba... (2008.07.22. 14:18) Hegyek, jazz
  • Lőcsei: Szia Bálint! Eröltesd meg magad mert az Évi blogja kezd érdekesebb lenni! :) Kiállítások , jazz-... (2008.07.18. 13:49) Éva megérkezett
  • ToBoZ: Mit válogatunk? (2008.07.10. 18:01) Dizájnkatasztrófa a homokozóból
  • Andris: sok dologban egyetértek, a sajtjaik nagy része zsíros, azonban jobb helyeken lehet kapni kevésbé z... (2008.07.07. 06:58) Nemzetek konyhája

2008.07.23. 20:51 ToBoZ

Biciklis öntudat

Éva szidja a biciklizési szokásaimat, mióta itt van. Szerinte túl vakmerő vagyok a közlekedésben. 

Ma balesetet szenvedtem. Úgy történt, hogy tekertem kényelmesen az egyenes bicikliúton, gyalogátkelőhely se volt a környéken. Egy több családból álló társaság állta el a bicikliút mindkét sávját, valamint azon túl is lógott. Köztük volt egy másfél biciklinyi nyílás, amin én át akartam menni. Egy kislány kilépett elém, majd félelemtől bénulva elkezdett egy helyben ugrálni. Kedves családja mozdulatlan, ezért a satufék maradt nekem, követve kormányon általrepüléssel. A kislánytól jobbra szálltam el biciklistül. Nagyon jól landoltam, csak a vádlimat horzsolta le a bicikli. A földről odaszóltam a társaságnak, hogy nem kéne a bicikliúton áldogállni.

Önjelölt szóvivő: Nem kéne ilyen gyorsan menni.

Én (biciklistül arrébmászva az útról): Maga szerint gyorsan mentem?

ÖSZ: Abból, ahogy felbukott, ez látszik.

Én: Gyorsabban kellett fékeznem, mint amilyen gyorsan mentem.

Járókelő színre lép

Járókelő: Tényleg nem kéne a bicikliúton álldogállni.

Társaság a vonalakon kívülre húzódik

Erre én elkezdtem szemrevételezni a biciklimet. Elszakadt az ülés és lejött a lánc. A lánc felrakása nem ment, mert 1. régen nem csináltam ilyet 2. sokkos voltam. A járókelő segített, aztán eltekertem.

Pár pillanattal később már irtózatos bűntudat mardosott, amiért nem álltam ki magamért. A fenti dialóguson kívül annyiban hagytam az esetet. Ha kicsit hamarabb lép működésbe az agyam, rendőrt hívok és kifizettetem az ülést.

Tanulságok:

1. Vakmerően kell közlekedni. Akkor nem ér baleset mások hibájából.

2. Ha gyerek van előttem a bicikliúton szülőstül, a kényelmesnél nagyobbat nem fékezek. Ha az éppen kormánymagasságban lévő fejecskéjét betöri a szarv, annak jobb esetben az lesz a következménye, hogy tisztelni fogja a közlekedési szabályokat, rosszabb esetben a szülei megtanítják testvéreit a közlekedési szabályok tiszteletére.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://nizza.blog.hu/api/trackback/id/tr67582412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása